følg oss

Sentralbord: 928 00 333 (08.00-16.00)

 > 

I år måtte du vært like genial som Leonardo da Vinci for å bli spesialist innenfor alle de forskjellige variantene av markedsføring i sosiale medier. Ting utvikler seg nå så fort at det knapt nok går en uke uten at en av de store sosiale mediene endrer på noe som får konsekvenser for brukerne.

Søkemotoroptimalisering handler om nettsteders synlighet, og hva vi kan gjøre for å forbedre dette i søkemotorer som Google. En søkemotor bruker hundrevis av forskjellige rangeringsfaktorer for å bestemme utfallet av et gitt søk, og derfor er det viktig med en god SEO-strategi.

Etterhvert som vi blir mer og mer digitaliserte, er det ikke lenger en reell mulighet for et firma å klare seg uten å sette av ressurser til SEO og digital markedsføring. Men som de fleste eiere av en forretning har du sannsynligvis masse andre arbeidsoppgaver.

Mange tenker på blogger som noen slags digitale dagbøker der hipstere og foodier lirer av seg sine påtatte holdninger om åletrange nisje-interesser og obskure undergrunnstrender. I visse tilfeller er blogger akkurat dette, men de er også så mye mer. En blogg er rett og slett en kreativ lekegrind der du står fritt til å skrive det du vil, dele media og komme i kontakt med likesinnede.

Autoritet i SEO-sammenheng er en rangering av nettsteder basert på innhold og lenker. I teorien sier autoritet noe om din digitale innflytelse. Høy autoritet er med andre ord en indikasjon på høyt nivå på en nettsides innhold, lenker og anseelse. I praksis er autoritet synonymt med høy digital synlighet, noe som i norsk øyemed betyr tilstedeværelse i Google-søk.