Markedsføring i sosiale medier for små bedrifter (2020)
I år måtte du vært like genial som Leonardo da Vinci for å bli spesialist innenfor alle de forskjellige variantene av markedsføring i sosiale medier. Ting utvikler seg nå så fort at det knapt nok går en uke uten at en av de store sosiale mediene endrer på noe som får konsekvenser for brukerne.
Kjent SEO-byrå: «Content is NOT king»
Stort sett vil SEO-byråer være til hjelp for bedrifter. Slik er det ikke alltid. Nå skal du få se hvordan en av Internetts mest etablerte navn forbundet med SEO gå dårlige tips.
10 idéer til innholdsmarkedsføring for din bedrift
Vi organiserte en 20 minutters idémyldring for å se hva vi kunne komme med av idéer til innholdsmarkedføring for bedrifter. Resultatet presenteres i dette innlegget.
Hvor viktig er kvalitet for synlighet på Google?
Dersom du skal oppnå synlighet på Google, er det ikke nok med rett bruk av søkeord og gode lenker. Din rangering på Google kommer an på kvaliteten du leverer! Men hva betyr egentlig innhold av god kvalitet?
Hva er Søkemotoroptimalisering? – SEO i 2021
Søkemotoroptimalisering handler om nettsteders synlighet, og hva vi kan gjøre for å forbedre dette i søkemotorer som Google. En søkemotor bruker hundrevis av forskjellige rangeringsfaktorer for å bestemme utfallet av et gitt søk, og derfor er det viktig med en god SEO-strategi.
Hva er inbound marketing? – La kundene komme til deg!
Inbound Marketing skaper tillit mellom kjøper og selger, og er derfor et veldig nyttig verktøy for en hver nettbasert bedrift. Les videre og finn ut alt du trenger for å komme i gang.
Hva er en algoritme? – Google-sheriffens lovverk på Internett!
Algoritmer er et verktøy benyttet av søkemotorer for å stoppe uønsket oppførsel på Internett. Dette kan ligne litt på situasjonen på slutten av 1800-tallet i USA, som ofte blir kaldt for «den ville vesten».
Hva er H-Tagger – Din ABC-guide til rangering av overskrifter på Google
Lurer du på hvordan du best mulig skal skrive overskrifter på nettsider? Da er det på tide du får høre om H-tagger. H-en i H-tag står for «heading». H-tagging er med andre ord noe så enkelt som merking av overskrifter. H-taggene er et slags internt språk som benyttes for å kommunisere med søkemotorer.
Blogging for bedrifter: Slå knockout på dine konkurrenter!
Å slå seg opp og frem i sin bransje på Internett med innholdsmarkedsføring kan være like utfordrende som boksing. Her finner du ut hvordan blogging for bedrifter slår knock-out på alle dine konkurrenter.
Finn rett SEO-byrå med 8 enkle steg!
Etterhvert som vi blir mer og mer digitaliserte, er det ikke lenger en reell mulighet for et firma å klare seg uten å sette av ressurser til SEO og digital markedsføring. Men som de fleste eiere av en forretning har du sannsynligvis masse andre arbeidsoppgaver.
Hva er en blogg? – Mer enn du tror!
Mange tenker på blogger som noen slags digitale dagbøker der hipstere og foodier lirer av seg sine påtatte holdninger om åletrange nisje-interesser og obskure undergrunnstrender. I visse tilfeller er blogger akkurat dette, men de er også så mye mer. En blogg er rett og slett en kreativ lekegrind der du står fritt til å skrive det du vil, dele media og komme i kontakt med likesinnede.
Bygg autoritet på nett: Bestig Google-toppen med 6 grep
Autoritet i SEO-sammenheng er en rangering av nettsteder basert på innhold og lenker. I teorien sier autoritet noe om din digitale innflytelse. Høy autoritet er med andre ord en indikasjon på høyt nivå på en nettsides innhold, lenker og anseelse. I praksis er autoritet synonymt med høy digital synlighet, noe som i norsk øyemed betyr tilstedeværelse i Google-søk.