22 bloggtips – Fra bloggkadett til bloggkaptain
Har du allerede en blogg og har kommet i gang med skrivingen? Flott! Vi kan vel enes om at blogging er en viktig del av innholdsmarkedsføring, men til og med du som ikke selger et produkt eller en tjeneste, kan benytte deg av prinsippene. I dag har jeg 22 bloggtips å vurdere for deg som allerede har startet skrivingen, og ikke lenger er å regne som nybegynner blant norske bloggere.
Få salgstrakten under huden med Liv Ullmann!
Hva har Liv Ullmann med Salgstrakten å gjøre? Og ikke minst: hva er en salgstrakt? Begge spørsmålene skal du få svar på i dag.
SEO-analyse – Grunnmuren i online markedsføring (2021)
En SEO-analyse er grunnlaget for å kunne si noe om en bedrifts tilstedeværelse på Internett. Målet er å skaffe til veie bedre synlighet hos Google eller alternative søkemotorer, og her finner du ut hvordan.
Hvordan lykkes med innholdsmarkedsføring? – 5 søyler
Dersom du skal lykkes med innholdsmarkedsføring snakker vi om 5 søyler som utgjør kjernen av denne strategien: Forståelse av målgruppen, kjøpsreisen, produksjon av innhold, distribusjon av dette innholdet og analysering av resultater.
Hva sier forskningen om content marketings effekt i 2021?
Denne mini-meta-studien undersøker vitenskapelig påvist effekt av innholdsmarkedsføring i forhold til tradisjonell markedsføring.
Formuler en markedsstrategi med 12 steg!
Hvordan formulere en markedsstrategi for din bedrift? Jeg skal jeg prøve å tegne et veikart som kan få deg i gang. Bruk det til å belyse de problemstillingene som er viktig å ha i fokus når du setter opp markedsplanen din!
8 fordeler og problemstillinger med innholdsmarkedsføring
Har du ikke riktig bestemt deg, eller går du glipp av noe? Er det kanskje noen uante positive eller negative konsekvenser ved å gi seg i kast med innholdsmarkedsføring?
Innholdsmarkedsføring og etikk
I denne artikkelen skal vi se på hvordan debatten rundt innholdsmarkedsføring og reklame har utviklet seg de siste årene i Norge. Spesielt skal vi belyse forhold rundt innholdsmarkedsføring og etikk.
Eksempler på visjon, strategi, taktikk og kampanjer hos forretninger!
Om du skal formulere en markedsføringsstrategi til din bedrift, har du mye å sette deg inn i. Du er nødt til å vite hva som menes med «visjon» i forretningssammenheng. Du må også kjenne til forskjellen på strategi og taktikk.
De fire P’ene i markedsføring – Definisjon og eksempler
Denne artikkelen tar et raskt blikk på Neil Bordens teori om de fire P'ene som har blitt et grunnleggende fundament for all forretningsvirksomhet i dag. Men aller først
Innholdsmarkedsføringens historie
Da jeg var 14 skulle vi lære om føydalismen. For å gjøre det forståelig, valgte skolen å arrangere en temadag der både lærere og elever skulle delta i et rollespill som lensherrer og vasaller. På grunn av sykdom fikk bare A-klassen gjennomført temadagen, mens B-klassen fra skolebenken måtte lære om føydalherrenes strategi for å holde på makten.
Guide: Lag en digital strategi med 7 steg!
Markedsføring på Internett kan være en utfordring. I likhet med mannen på bildet ovenfor kan det føles litt som å være i fritt fall, med en svært bratt læringskurve i starten. Denne artikkelen demper fallet ved å forklare hvordan du former en digital strategi til din bedrift.