følg oss

Sentralbord: 92 777 242 (08.00-15.00)

 > Veien til Frihet  > Veien til frihet – Nettsalg for nybegynnere
En bamse med penn sitter over teksten "veien til frihet - Bloggserien". En siluett av en maskott med mikrofonstativ og mikrofon er til venstre for skriften.

Veien til frihet – Nettsalg for nybegynnere


«Veien til frihet» er en bloggserie i syv deler. Den tar for seg syv essensielle steg som alle nettbedrifter må ta for å bli fremgangsrike i internettverdenen. Dette er med andre ord en lærebok for ferske gründere og nye nettbedrifter.

Tanken bak bloggserien er at den ikke skal kreve noen som helst forkunnskap slik at alle som har en god ide kan starte med utviklingen på kort tid. Vi i SEO-blogg har satt oss som mål å lage den mest komplette oversikten over grunnsteinene til enhver nettbedrift.

Bloggseriens syv kapitler er fokusert på hvert sitt tema. Vi har brutt «markedsføring på nett» ned til de mest grunnleggende bestanddeler. Hvert tema er et nødvendig steg på veien til mer frihet i hverdagen, som sjef av egen nettbedrift:

VEIEN TIL FRIHET – INNHOLD:

Del 1: Hvordan få kunder på Internett?

Del 2: Hva er forskjellen på nettsted og nettside?

Del 3: Hvordan få trafikk til ditt nettsted?

Del 4: Trenger jeg Facebook-annonser?

Del 5: Hva er lenker, og hvorfor er de viktige?

Del 6: Hvordan skrive tekster som selger?

Del 7: Hvordan tjene penger på ditt nettsted?

Her er et kort sammendrag av bloggseriens syv kapitler:

 

Del 1: Hjelp dine kunder, og de vil hjelpe deg fri!

Før du i det hele tatt starter noe som helst på Internett, trenger du å sette deg inn i tankegang og fremgangsmåter for digital markedsføring. Dette kapitlet tar for seg det tekniske grunnlaget for alt salg på nett.

 

Del 2: Nettside og nettsted – Fengsel og fangehull

Det høres kanskje simpelt ut, men forskjellen på nettsted og nettside har faktisk mye å si for nettbedrifter. Her får du den grunnleggende ballasten du trenger for å bygge en effektiv nettbedrift.

 

Del 3: Taktikk for fri trafikkflyt til ditt nettsted

Steg én er å identifisere dine kunder. Deretter identifiserer vi ditt eget nettsted. Steg tre er å sørge for at dine kunder finner ditt nettsted. Her lærer du hvordan du gjør din nettbedrift synlig på Internett.

 

Del 4: Facebook-annonsering – Fengsler du dine kunder eller deg selv? 

Annonsering på Internett kan være et kraftfullt verktøy for nettbedrifter, men det kan også være fullstendig bortkastet. I dette kapitlet lærer du å vurdere om Facebook-annonser er verdt å satse på for din lille nettbedrift.

 

Del 5: Frihetens lenker 

Hemmeligheten til suksess ligger ofte i detaljene. Lenker på nettsider, og hvordan disse er strukturert, er det som skiller amatører fra profesjonelle nettbedrifter. Få kontroll på dine lenker, og ta steget opp i eliten av markedsførere på Internett.

 

Del 6: Kundefeller som fanger!

Tekstforfatting kan være en kneik å komme over for mange, men det er ikke så vanskelig som du tror. Det finnes helt klare formler og regler for å skrive tekster som selger. Dette kapitlet gjør deg til en effektiv ord-smed på 1-2-3.

 

Del 7: Slik skaper du salg og blir din egen sjef 

Dette siste kapitlet i bloggserien, setter de 6 foregående kapitlene i system. Her lærer du hvordan du benytter all din lærdom til å skape din egen arbeidsplass. Lær å lande salg, bli din egen sjef, og få mer frihet i hverdagen.

 

Tips for å få mer ut av serien

I vår digitale hverdag har vi ofte flere verktøy enn vi tenker på i første omgang. Dessverre er en del av blogginnlegg og artiklene det henvises til i denne serien på engelsk. Det er rett og slett fordi kvaliteten ofte ikke er like høy på det norske markedet. Om du synes det er vanskelig å lese engelsk kan du bruke Google Chrome sin automatiske oversettelsesfunksjon. Den oversetter ikke perfekt, men du får et godt innblikk i innholdet allikevel.