følg oss

Sentralbord: 928 00 333 (08.00-16.00)

Image Alt

Strategi for markedsføring

Hva er strategi i markedsføringssammenheng?

Strategi for markedsføring kan deles inn i to sentrale formål: For det første skal strategien være en slagplan for å vinne over dine konkurrenter i samme bransje. For det andre skal den samme strategien trekke til seg alle kundene som er interessert i dine tjenester på Internett.

Et annet, og veldig viktig delmål i en strategi for markedsføring er at bedriften ikke bruker sin midler unødvendig. Derfor er det viktig å legge en slagplan, slik at en hver investerte krone gir full uttelling, i form av den mest effektive markedsføringen for din bedrift.

Hvorfor trenger din bedrift en strategi for markedsføring?

Mange tenker at det er nok å lage en fin hjemmeside for å selge på Internett. Dette er så langt fra sannheten som du kan komme. Konkurransen er beinhard! Kun nettsteder som vet hva de driver med får kundetrafikk via Google-søk.

Den absolutt beste fremgangsmåten er å spesialtilpasse markedsføringen til bedriftens formål. Forskjellige plattformer er mer eller mindre egnet for ditt foretak. I tillegg må alt tilpasses din bedrift; tekstproduksjon, bildedesign og annonsering.

En strategi for markedsføring kan ha mange forskjellige hensikter og målsetninger. Eksempler på mål kan være:

  • Konvertere til kjøp
  • Skaffe mer trafikk
  • Få flere til å melde seg på nyhetsbrev
  • Øke bevisstheten rundt bedriftens merkevare
  • Øke autoriteten (DA) til bedriften

En nøye planlagt strategi vil som oftest oppleve flere av disse resultatene.

 

Hva kan din bedrift tjene på en god strategi for markedsføring?

Nøye planlagt markedsføring gir som oftest bedre uttelling enn tilfeldig promotering. Dette henger sammen med at en god plan tilrettelegger for gode målinger av oppnådde resultater. Slik får du full oversikt over din egen investering, og hvorvidt den oppnår din målsetting.

En god strategi for markedsføring lar deg med andre ord tilpasse dine investeringer slik at de benyttes der de gir best uttelling. Kanskje finner du ut at visse tiltak ikke fungerer like bra som andre. Det er verdifull informasjon, som legger til rette for effektiv ressursbruk.

På vår egen blogg kan du lese mange gode tekster om markedsføring på Internett. Vi legger ikke skjul på noe, og deler alt vi har av bedriftshemmeligheter, fordi vi vet hvor mye jobb det er. De færreste har verken tid eller ork til å sette seg inn i alle aspektene ved markedsføring på Internett.

 

Hvordan øker vi din bedrifts omsetning med bedre strategi?

For å lage den beste strategien for din markedsføring, starter vi med å sette oss inn i markedet. Dersom vi ikke allerede har ekspertise i din bransje, setter vi oss nøye inn i hva dine konkurrenter gjør, slik at vi kan legge en plan som best hjelper din bedrift å nå sine mål.

Deretter setter vi oss ned for å se på hva vi kan gjøre bedre enn dine konkurrenter, og hvordan din markedsføring kan være innovativ innenfor de rammene vi har satt.

Om din bedrift allerede har en godt etablert merkevare, vil vi bygge videre på denne. Om bedriften er i etableringsfasen, vil vi bruke vår kreative ekspertise til å skape en sterk profil. Slik får ditt foretak best mulighet til å utmerke seg i markedet.