I Content Marketing Guidens første kapittel er det tid for å lære og oppdatere seg på det fundamentale innenfor faget innholdsmarkedsføring. Kapittelet gir et godt teoretisk fundament for videre studie og praktisering av content marketing. Ved hjelp av ny forskning og illustrerende artikler med gode eksempler er det lett å orientere seg i guidens materiale.
Her kommer en mer detaljert innholdsfortegnelse for kapittel 1 i Content Marketing Guiden:
Begreper i markedsføring
Vet du forskjellen på forretningsstrategi og markedsstrategi? Her får du en forklaring av de fleste begrep som benyttes i markedsføring og digital markedsføring.
Hva er content marketing?
Bli med på en av Norges mest utførlige forklaringer på hva content marketing er og hvordan det fungerer!
Hvordan lykkes med content marketing?
Lær om de fem søylene i content marketing. Dette er et must for alle som ønsker å fostå hvordan denne markedsføringsmetoden fungerer.
Content marketings historie
Hva har ført oss hit vi er i dag? Følg en 14-årings opplevelser av hvordan innholdsmarkedsføringen i Norge kan oppleves litt som føydalisme.
Content Marketings effekt – Hva sier vitenskapen?
Redaksjonen i Content Marketing Guiden foretok en min-meta studie av tilgjengelige forskningsartikler relatert til effekten av metodikken sammenlignet med tradisjonell markedsføring. Her er resultatet.
Formuler en markedsføringsstrategi med 12 steg!
Følg Trump i denne artikkelen som gir teoretisk og praktisk veiledning i forhold til å sette opp en egen markedsføringsstrategi.
Guide: Lag en digital strategi med 7 steg!
Hvordan formulerer du din egen digitale strategi for bedriften? Her er svaret. Ved hjelp av praktiske eksempler og lettfattelig forklart teori er det lett å visualisere mens man leser.
Fordeler og Ulemper med content marketing
Vet du forskjellen på forretningsstrategi og markedsstrategi? Her får du en forklaring av de fleste begrep som benyttes i markedsføring og digital markedsføring.
Kjøpsreisen til kunden
Har din bedrift en klart definert kjøpsreise? Trakten er her for å hjelpe deg. Det er en modell som lar bedrifter produsere innhold tilpasset personlighet og situasjon.