Hva er tekstproduksjon på Internett?
Tekstproduksjon er mer enn bare tekstforfatting. Alt av tekster som produseres til
blogginnlegg, artikler, anmeldelser eller intervjuer, må tilpasses formålet. Derfor varieres tekstenes komposisjon i tråd med nettstedets strategi for salg.
Din merkevare og bedriftsprofil styrer om du ønsker en offensiv salgstaktikk, eller om du ønsker å bygge deg trofaste leserskarer, for eksempel ved bruk av Inbound Marketing. I tillegg finnes det tydelige retningslinjer for tekstproduksjon på Internett, noe som hjelper innholdet å komme opp i søkemotorene. Kunsten er å skrive både for søkemotorene og menneskene som leser teksten. Å optimalisere tekster for SEO er et eget fag som vi sier mer om under SEO-tjenester.
Hvorfor trenger du god tekstproduksjon?
Et like viktig spørsmål er: Hvem bruker tid på et nettsted med uinspirert tekstinnhold, dårlige formulerte setninger eller skrivefeil? Tekster er livsblodet som driver et hvert nettsted frem. Det er innholdet som konverterer dine besøk til salg, og det er gode tekster som gjør at kundene kommer tilbake.
Middelmådige eller dårlige tekster vil sjelden overbevise leseren om at han / hun bør bli værende på siden. Da er salg en umulighet. På den måten kan man si at tekster er en av grunnpilarene som bærer din forretning. Om tekstene ikke er tilstrekkelig optimalisert for SEO vil de heller aldri få muligheten til å delta i kampen om å havne på førstesiden av Google.
Hva kan din bedrift tjene på god tekstkomposisjon?
Det som er spesielt med virkelig god tekstproduksjon, er at du får noe mer enn kunder; du får følgere.
De som evner å inspirere eller å underholde lesere med sine tekster, vil oppleve at veien ikke er lang fra tekstforfatting til salg. Lesere som føler en personlig tilknytning til innholdet, vil ikke bare stole mer på dine salgsargumenter; de vil fortelle omverdenen om ditt nettsted. På den måten kan de gjøres til ambassadører for din bedrift.
Slik bygger du en merkevare som ikke bare forbindes med kvalitet, men som holder på sine kunder gjennom tykt og tynt. Det beste med en slik prosess er at jobben med å skrive tekster i seg selv kan utvikle seg til å bli veldig givende.
Du finner mer detaljer om hvordan du skriver tekster som selger i vår bloggserie: «Veien til Frihet» dersom du vil ta det første steget selv.
Hvordan øker vi din bedrifts omsetningen med tekstproduksjon?
Tekstproduksjon er det vi kan og liker best i SEO-blogg. Vi skriver, korrigerer og analyserer alle type tekster for våre kunder.
I likhet med andre former for markedsføring, har det også dukket opp flere «nye» sjangre innenfor online markedsføring de siste årene. For å best kunne hjelpe deg, er det vår oppgave å alltid være oppdatert på dette området. Vi vet hvilke tekster som egner seg til hvilket bruk.
Våre tekster går gjennom flere runder med korrigeringer, både i forhold til kreativ utfoldelse (om dette er aktuelt for sjangeren), formulering av setninger, korrektur og SEO. På den måten kan du være trygg på at den teksten du mottar både er solid og treffende i forhold til formålet.
Riktig bruk av SEO sikrer at tekstene dukker opp høyt i SERPet. Deretter vil tekstene rangere enda høyere når Google ser at potensielle kunder liker det de leser. Høyere rangering i søket, gir mer trafikk som i sin tur konverterer til mer salg.