følg oss

Sentralbord: 92 777 242 (08.00-15.00)

 > The One-Inch-Punch – Lynrsk SEO-hjelp  > Hvilke annonser gir din bedrift best slagkraft? Google vs Facebook?

Hvilke annonser gir din bedrift best slagkraft? Google vs Facebook?


Annonsering på både Facebook og Google dreier seg om å betale for å gjøre ditt firma synlig. Google-annonsering tar utgangspunkt i nøkkelord, mens Facebook-annonsering tar utgangspunkt i interesser og bransjer. Derfor egner annonsering på Google seg best til å generere salg, mens Facebook egner seg best til å bygge bedrifters merkevare.

BruSEO Lee står klar til kamp i sin one-inch-punch posisjon.

Ta ting som de er! Slå til med Facebook når det passer, knus konkurransen med Google andre ganger!
BrucSEO Lee

Facebook-annonser eller Google-annonser

 

Når er det mest hensiktsmessig å annonsere på Google, og når du bør gå for Facebook-annonser? På Google søker folk etter ting de trenger. På Facebook er folk ut etter å sosialisere, snoke og bli underholdt. På Google vil annonsering i større grad treffe din kjøpergruppe. På Facebook vil du kunne nå et mye bredere publikum, men langt færre handler direkte fra plattformen.

Om du skal du generere salg via annonser på Facebook, må du først tilby noe som har umiddelbar verdi. Du må slå til med en hjelpsom YouTube video eller et underholdende blogginnlegg. Derifra kan du pushe kundene videre til landingssider med salgsargumenter. Det er mer jobb enn Google-annonsering, men det bygger samtidig din merkevare på en mye bedre måte, til en mye lavere pris.

Passer Facebook-annonser for din bedrift? ved å lese del fire av vår bloggserie om nettsalg for nybegynnere vil du få en bedre bakgrunn for å bestemme hva som passer din bedrift best.

 

6 konkrete forskjeller: Facebook- og Google-annonser

  FACEBOOK-ANNONSER GOOGLE-ANNONSER
Funksjon Bygger merkevare Skaper salg
Kostnad 1-40$ pr dag, avhengig av type Avhenger av konkurranse og mål
Innhold Delbare bilder og videoer Tekst som skaper salg
Målgruppe Facebook-brukere Kunder med spesifikke søk
Målsetning Øke bevissthet om din bedrift Selge spesifikke varer og tjenester
Resultat Likes, deling, kommentarer Klikk, trafikk, salg

Tabell: Facebook-annonser vs Google-annonser

  FACEBOOK-ANNONSER
Funksjon Bygger merkevare
Kostnad 1-40$ pr dag, avhengig av type
Innhold Delbare bilder og videoer
Målgruppe Facebook-brukere
Mål Øke bevissthet om din bedrift
Innhold Likes, deling, kommentarer
  GOOGLE-ANNONSER
Funksjon Skape salg
Kostnad Avhenger av mål og bransje
Innhold Annonser i Google-søket
Målgruppe Selge varer og tjenester
Målsetning Øke bevissthet om din bedrift
Resultat Klikk, trafikk, salg

Finn balanse i markedsføringen!

Jeg angriper aldri med one-inch punch uten først å vurdere min arena og mine mottagere. Slik er det med vellykkede nettannonsører også. De benytter seg ofte av begge typer annonsering, avhengig av kampanjens hensikt. Taktisk bruk av både Facebook- og Google-annonser blir en sterk kombo for en hver nettbedrift.

Nøkkelen til suksess er å finne god balanse i markedsføringsringen. En sterk merkevare gir økt salg, og økt salg styrker merkevaren, gitt at du leverer bra varer og kvalitet på ditt nettsted. Er kvaliteten i særklasse, vil annonseringen treffe din målgruppe like hardt som mine one-inch puncher. Haaaiii-JA!!!

Vil du lære flere BruSEO-teknikker? Gi musknappen en krav maga-kilevink og få flere one-inch puncher rett i knollen nå! Om du er er du fersk nettstedseier, jeg også anbefale deg å se mer på Content Marketing Guiden som er Norges største instruksjonsbok i hvordan innholdsmarkedsføring bør gjøres. Hint: Det er en sentral byggestein for all moderne markedsføring på nett!

BruSEO Lee i slår sitt one-inch-punch. Ovenfor står det "vil du lære BruSEO moves? Gi museknappen en Krav maga-kilevink og start nå!"