I denne gratis e-rapporten legger vi frem et eksempel på hvordan markedsmiksen til selveste Coca Cola kan se ut.
Definisjon på markedsmiks
Markedsmiks defineres som: En kombinasjon av konkurransemidlene produkt, pris, plassering, påvirkning (promotering).
Hva er markedsmiks?
Markedsmiks refererer til hvordan en virksomhet bruker de fire P’ene i sin markedsføring, eller med andre ord, hvordan sammensetningen av disse fire momentene strategisk benyttes.
En markedsmiks kan sees på som fundamentet i en markedsstrategi. Eventuelt kan det brukes som en avgrenset analyse som en del av hele strategien. I denne nedlastbare e-rapporten med eksempel på markedsmiks fra Coca Cola, har vi trukket ut informasjon fra selskapets markedsføringsstrategi.
E-rapporten vil lære deg følgende:
- Hvordan Coca Cola gjorde noen grep rundt år 2000 for å øke salget betraktelig.
- Coca Colas prisstrategier
- Hva de største utfordringene til Coca Cola har vært
- Hvordan Coca Cola har brukt tradisjonell reklame forut for 2012