følg oss

Sentralbord: 92 777 242 (08.00-15.00)

 > Eksempel på markedsmiks – E-rapport på Coca Cola

I denne gratis e-rapporten legger vi frem et eksempel på hvordan markedsmiksen til selveste Coca Cola kan se ut.

 

Definisjon på markedsmiks

Markedsmiks defineres som: En kombinasjon av konkurransemidlene produkt, pris, plassering, påvirkning (promotering).

 

Hva er markedsmiks?

Markedsmiks refererer til hvordan en virksomhet bruker de fire P’ene i sin markedsføring, eller med andre ord, hvordan sammensetningen av disse fire momentene strategisk benyttes.

En markedsmiks kan sees på som fundamentet i en markedsstrategi. Eventuelt kan det brukes som en avgrenset analyse som en del av hele strategien. I denne nedlastbare e-rapporten med eksempel på markedsmiks fra Coca Cola, har vi trukket ut informasjon fra selskapets markedsføringsstrategi.

E-rapporten vil lære deg følgende:

  • Hvordan Coca Cola gjorde noen grep rundt år 2000 for å øke salget betraktelig.
  • Coca Colas prisstrategier
  • Hva de største utfordringene til Coca Cola har vært
  • Hvordan Coca Cola har brukt tradisjonell reklame forut for 2012