Content Marketing Guiden er Norges største database med gratis ressurser for alle som er interessert i å lære mer om innholdsmarkedsføring. Første trinn i guiden ble publisert november 2020. De neste trinnene med mye mer innhold og ressurser vil følge i nær fremtid.
SEO-blogg og Left Brain Marketing som står bak innholdsproduksjonen i første trinn.
Første kapittel inneholder 9 fullstendige artikler som er skrevet spesielt for Content Marketing Guiden. I tillegg finnes flere støttende artikler fra andre lignende prosjekter som utdyper og gir mer forklaring til vår grunnbase med artikler.
Første kapittel gir oversikt og dykker ned i grunnleggende forhold rundt innholdsmarkedsføring. Her forklares det hva denne formen for markedsføring faktisk er. I tillegg drøftes det positive og negative sider med Content Marketing samt annen relevant bakgrunn til faget. Guiden har også foretatt sin egen forskning på effektiviteten av denne markedsføringsmetoden sammenlignet med tradisjonell markedsføring.
Andre kapittel i guiden har foreløpig kun 2 artikler, og tar for seg tekstbasert innholdsproduksjon. Der stilles spørsmål som:
- Hva må til før innholdsproduksjonen kan settes i gang?
- Hvordan er lovverket rundt opphavsrett?
- Hvilke forskjellige type sjangre finnes innenfor tekster skrevet for markedsføring?
- Hvordan går du frem med innholdsproduksjonen for å få best resultat?
Gå til innholdsfortegnelsen for prosjektet for å se mer innhold!