følg oss

Sentralbord: 928 00 333 (08.00-16.00)

Image Alt

Nyhetsbrev

Hva er nyhetsbrev?

Nyhetsbrev er en av de eldste formene for markedsføring på Internett. Grunnen til at den vedvarer er at det fortsatt er blant de best fungerende metodene for markedsføring. Nyhetsbrev er rett og slett e-poster som sendes ut til kunder. Forskjellen på dette og spam, er at nyhetsbrev sendes ut til de kundene som har vist interesse i din bedrift.

En viktig del av hensiktsmessig jobbing med nyhetsbrev er derfor å sanke inn e-postadresser som formes til utsendingslister. Disse listene kan over tid tilpasses ulike kundegrupper, slik at markedsføringen blir så spisset som mulig.

Hvordan bruker du nyhetsbrev til ditt selskap?

Formålet med nyhetsbrev er først og fremst å selge dine varer og tjenester, men det har også andre viktige funksjoner. Taktisk bruk av nyhetsbrev sørger for at din bedrift holder seg aktuell blant dine kunder. Slik styrker du foretakets merkevare.

Et godt nyhetsbrev kommer ikke for ofte, slik som spam, men planlegges nøye, og gir kundene noe mer enn oppsøkende salg. Det bør være informativt og by på interessantenyheter. Slik styrkes tiltroen dine eksisterende kunder har til ditt foretak.

 

Hva tjener din bedrift på å sende ut nyhetsbrev?

Nyhetsbrev er en av de mest effektive måtene å komme med salgsargumenter på Internett. Her snakker vi om kunder som allerede har vist interesse. Det er mye lettere å utnytte denne interessen til din fordel enn å lokke kunder til ditt nettsted, og resultatene kommer raskere:

  • Godt skrevne nyhetsbrev konverterer til salg
  • Taktisk planlagte nyhetsbrev øker trafikken på ditt nettsted
  • Informative nyhetsbrev har god sjanse for å bli videresendt
  • Velskrevne nyhetsbrev gir bedriften trofaste kunder
  • Fast utsendelse av nyhetsbrev øker bevisstheten rundt bedriftens merkevare

Hvordan øker vi din bedrifts omsetning med nyhetsbrev?

For at din bedrift skal øke omsetningen, produserer og administrer vi dine nyhetsbrev etter alle kunstens regler. Vi starter med å analysere markedet som din bedrift henvender seg til.

Deretter ser vi på kjøpemønstret og klikkmønstret til kundene på din nåværende e-postliste. Slik finner vi ut hvordan tekstene på ditt nettsted skal formuleres for at enda flere kunder skriver seg på dine e-post-lister.

Neste steg er å dele dine e-post-lister opp i grupper som svarer til ulike interesser og kjøpemønstre. Når dette er gjort, produserer vi nyhetsbrev som retter seg direkte mot de ulike kundegruppene. Slik sikrer vi at du holder dine kunder varme, og at du maksimerer nettstedets salgspotensial.